Muş Alparslan Üniversitesi
Fen Edebiyat Fakültesi
Tarih Bölümü
Bölüm Genel Kurul Toplantısı
Toplantı yeri: Fariz Farzalı Kütüphanesi
Toplantı tarihi ve saati: 05.11.2024 -12.00
Toplantı Konusu: Fedek: Bölüm Akreditasyon Süreci
Toplantı Gündem Maddeler:
a) Fedek hakkında bilgi
b) Fedek akreditasyon süreci
c) Tarih bölümü akreditasyon süreci
d) Fedek denetim ve kabul süreci
e) Bölüm personeli arasında görev dağılımı ve işbirliği
Toplantı 5.11.2024 tarihinde saat 12’de Fariz Farzalı Kütüphanesinde gerçekleşen toplantıda Bölüm Başkanı Doç. Dr. Celal Öney söz alarak Fedek Derneği ve bölüm akreditasyon süreci hakkında bilgi verdi. Bölüm personelinin öncelikle sorumlu olduğu asli görevleri olan ders verme, materyal hazırlama, akademik çalışma, seminer, yoklama alma gibi faaliyetlerinin düzenli tertipli ve arşivlenmiş bir şekilde yürütmesinin özellikle akreditasyon süreci için elzem olduğunu vurgulayan Öney, Bologna ders paketlerinin güncel olması ve bölüm program çıktılarının her personel tarafından benimsenmiş olmasının önemine dikkat çekti. Öney, Tarih bölümünün FEDEK derneğine yapmış olduğu ön değerlendirme başvurusu ve bu başvuru sırasında derneğe sunulan bölüm raporunun dernek tarafından uygun görülüp başvurunun kabul edildiği hakkında bilgi vererek Akreditasyon sürecinin başladığını ve ileriki günlerde Fedek derneğinden sürecin takibi için bölüme ziyaret yapılacağını belirtti. Bundan ötürü bölüm içerisinde asli görevler dışında akreditasyon sürecinde üzerinde durulan durum ve dokümantasyonun hazırlanması konusunda bölüm personeli ile işbirliğine gidileceği bu nedenle gerekli iş bölümünün yapılacağı hakkında bilgilendirme yaptı. Bölüm başkan yatımcısı Dr. Öğr Üyesi Kenan Demirel de söz alarak bu süreçte anket uygulamasının önemine değindi. Demirel aynı zamanda bölümde etkinliklerin devam etmesine ve bu etkinliklerin arşivlenmesi sürecinin devam ettiğine dikkat çekerek ders veren hocalarımızın seminer verme konusunda istekli olmalarını rica etti. Diğer Bölüm başkan yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Muammer Özdemir ise akreditasyon sürecinde hazırlanacak dosyaların arşivlenmesi konusuna değinerek özellikle dijital arşivin bu hususta önemli olduğunu bildirdi. Toplantı sonunda alınan kararlar şu doğrultuda ortaya çıktı:
a) Bölüm Etkinliklerinin devam etmesi
b) Bölüm Etkinlik takviminin hazırlanması ve yayınlanması
c) Etkinliklerin ve aktivitelerin düzenli bir şekilde arşivlenmesi ve ulaşılabilir olması
d) Sınav evraklarının özenli hazırlanması ve şeffaf ve ulaşılabilir olması
e) Öğrenci yoklama evraklarının düzenli tutulması, sisteme girilmesi ve düzenli arşivlenmesi
f) Bologna ders paketlerinin güncel ve tam olması
g) Bölüm öğrenci anketlerinin hazırlanması ve sonuçlarının ulaşılabilir olması
h) Bölüm web sitesinin güncel olması
i) BKYS sisteminin güncel tutulması ve Bölüm BİDR ve KİDR raporlarının güncellenmesi
j) Akreditasyon sürecinin düzenli bir şekilde yürütülebilmesi için tüm bölüm personelinin görevlendirilesi ve iş bölümünün sağlanması
k) Bölümde koordinasyon ve komisyonların belirlenmesi ve yayınlanması
l) Bölüm okuma listesinin hazırlanması ve ulaşılabilir olması
m) EBYS’den gelen bölüm ile ilgili belgelerin düzenli paylaşılması ve personele arşiv üzerinden paylaşılması
n) Yüksek lisans seminerlerin ve tez savunmalarının danışman tarafından haberleştirilmesi ve bölüm web sitesine aktarılması ve web üzerinden tüm öğrencilere duyurulması
o) Bölüm mezuniyet anketinin oluşturulması ve yayınlanması