12.05.2023 00:23
1- | Öğrenci, tarih lisans eğitimi süresince edindiği bilgi ve becerilerini geliştirerek alanında problem çözme, sentez ve bilimsel araştırma yapma kabiliyetine sahip olur. | |||
2- | Tarih alanında bir konuyu ele almak için özgün fikir ve yöntemler geliştirir ve gerektiğinde bunları kullanır. | |||
3- | Öğrenci, eğitimi süresince edindiği bilgileri kullanarak, tarih disiplininde ortaya çıkacak yeni tartışma ve problemlerin çözümü için stratejik düşünsel yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | |||
4- | Öğrenci, eğitim süresince bireysel ve grup çalışmalarına katılım becerisini kazanır. | |||
5- | Alanındaki çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | |||
6- | Alanında yayınlanan güncel literatürü takip edip yeni fikirler ortaya koyma kazanımını elde eder. | |||
7- | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri kullanarak, alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirip, onların düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilir. | |||
8- | Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. Türk Dili’nin yazım kurallarına hâkim olacaklar ve çalışmalarında kullanacaklardır. | |||
9- | Bilgi teknolojilerini öğrenerek yapacakları çalışmalarda ve sunumlarda bu teknolojiyi iyi derecede kullanabilecekler ve görsel olarak da tarihi konuları insanların zihninde canlandırarak tarihe daha fazla ilgi uyandırabileceklerdir. Bu çerçevede dijital yayıncılık yapma tekniğini kazanacaklardır. |